2

Sju minuter

För några veckor sen hörde jag talas om sju-minutetsappen som är ett enkelt pass muskelträning på -just det, endast sju korta minuter! En god vän till mig hade prövat och jag tänkte att jag kan ju också försöka. Sju minuter borde rimligtvis kunna klämmas in precis vilken dag som helst. Det enda man behöver utöver sina sju minuter är något att luta sig mot, en vägg eller ett träd eller så, och en pall, stol, sten eller liknande för lite step-up, så rimligtvis borde man också kunna göra det var man än befinner sig. Det känns som att till och med jag skulle kunna klara det här, och starkare behöver jag bli Så jag har laddat ner appen, tränat mina sju minuter fyra dagar i rad och haft träningsvärk i hela min kropp lika länge. Hurra för det, och förhoppningsvis kan jag säga precis som min vän snart, att nu har jag klarat av en hel månad och det är mer än jag någonsin hållit ut med någon träning förut, och nu kan jag åtminstone göra en armhävning... Tack för peppen kära Åsa!

Kommentarer:

1 Anna:

skriven

Det har vi oxå kört här hemma, i perioder 😊

Svar: Aha, vad kul! Jag tänker att sju minuter om dagen, det måste jag ju kunna offra för min hälsa, det är jag liksom värd :) Kram
SaraH

2 Åsa N:

skriven

Heja dig!!

Det är tufft men kul! Roligt att jag kunde inspirera dig, annars är det tvärtom ❤️ 💪

Kramar i mängder Åsa

Svar: Klart vi inspirerar varandra, heja oss! <3 Kram
SaraH

Kommentera här: